ההבדל בשותפות עסקית על עוסק מורשה וכבעלי מניות בחברה בע״מ

יש יותר מאופציה אחת לשותפות, לא תמיד ישר פותחים חברה בע״מ ויש את האופציה לשותפות עסקית בתוך עוסק מורשה או שותפות בין שני עוסקים מורשים, אבל! יש הבדל ענקי

כפי שכבר למדתם, יש יותר מאופציה אחת לשותפות, לא תמיד ישר פותחים חברה בע״מ ויש את האופציה לשותפות עסקית בתוך עוסק מורשה או שותפות בין שני עוסקים מורשים, אבל! יש הבדל ענקי

 

נתחיל מכך שבחירת שותפים היא דבר מאוד קריטי, מרבית המיזמים נופלים על בחירת שותפים לא טובה שמובילה לצרות כלכליות ולבסוף לסגירת העסק ולרוב השותפים מלכתחילה לא היו מתאימים אלא פשוט היו חברים טובים שחשבו שיש להם את אותו החזון ושהם בנויים לכך אך בסופו של דבר הם לא השלימו אחד את השני והבינו את המשמעות של שותפות.

 

בחזרה להבדל הענקיכאשר אתם פותחים שותפות בעוסק מורשה, אתם עדיין לא בעלי עסק אלא בעלי מקצוע ולרוב ההתייחסות לכך היא שאפשר לסגור ולקפל את הבסטה מתי שמתאים מהסיבה שסגירת עוסק מורשה היא יחסית פשוטה ואינה כוללת התחייבויות מול גופים פיננסים ומספר לקוחות רב.

אך כאשר אתם פותחים חברה בע״מ, אתם ישר משנים את הפרסונה שלכם! אתם הולכים ביחד לבנק, אתם חותמים ערבויות, אתם מול עורכי הדין וכבר במהלך פתיחת החברה בע״מ אתם מבינים הרבה יותר לעומק בין תהליך אחד לשני, האם אתם מוכנים לכך ומעבר לזההאם השותף שלכם מוכן להתחייבות גדולה ומשמעותית.

זהו תהליך הכנה מנטלי ושלב מיפוי מעולה לכל אדם אשר פותח חברה בע״מ ומבין שהוא הולך להצליח בגדול ולחיות את החיים ברמה שהוא באמת חולם עליה.

 

ההבדל הנוסף הוא שחברה בע״מ אינה נסגרת בכמה מסמכים שנשלחים לרשויות המס והמע״מ.

תהליך סגירת חברה בע״מ הוא הרבה יותר ארוך, לרוב החברה עצמה גם לא נסגרת באופן רשמי אלא ממשיכה להתקיים כישות משפטית נפרדת עוד 7 שנים (חוק ההתיישנות) כדי להגן עליכם מפני תביעות משפטיות ולכן ברגע שאתם פותחים עם שותף חברה בע״מ, אתם מלחתחילה מגדירים לעצמכם שזהו לא עוד סטוץ נחמד והביתה, זאת מערכת זוגיות ארוכת שנים.

 

הדבר האחרון ולפי הכותרת אתם כבר ניחשתםלהיות בעלי מניות, בעלי השפעות והחלטות, זוהי הגישה של הווינרים בעסקים והאנרגיה שלכם, כבר בשינוי הסטטוס מ״שותף״ ו״בעל מניות״ תהיה גבוהה מאוד, אוטומטית המילה ״מניה״ תגרום לכם לפעול למען העסק הרבה יותר והפעולות שאתם תעשו יהיו מהירות, חדות ובעלות השפעה רבה יותר.

עוד בקטגוריה

תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *