החברה בע״מ שלי זו הירושה שלי לילדים

רבים מאיתנו פותחים עסק כדי להגשים את עצמנו ולהיות ״ללא בוס על הראש״ למרות שאנחנו הבוס הקשוח ביותר שיהיה לנו, *אבל!*

רבים מאיתנו פותחים עסק כדי להגשים את עצמנו ולהיות ״ללא בוס על הראש״ למרות שאנחנו הבוס הקשוח ביותר שיהיה לנו, *אבל!* להקים חברה בע״מ זה כבר מעבר להגשמה עצמית והרצון להיות עצמאיים, זה להשאיר מורשת שלמה מאחורינו וכל הזמן לגדל ולטפח את דור העתיד שימשיך את מה שהתחלנו.

 

להוריש עוסק מורשה/פטור לאו דווקא דבר שיעבוד לנו או שדור העתיד יחפץ בו, למה? כי זהו עסק ״ממוצע״ שהם יכולים לפתוח גם כראות עיניהם או בנושא אחר, זה להוריש הרבה פחות אחריות מהסיבה שאין הרבה עובדים אם בכלל ולרוב גם לא תשתיות מסודרת והון שאיתו ניתן להתקדם.

 

כאשר אנחנו מורישים חברה בע״מ, אנחנו בעצם מביאים לדור העתיד תשתית מתוקתקת שפועלת כמו שעון שוויצרי עם ממון, מזומנים, כוח אדם מאוד גדול וגם אחריות ולכן להכניס את הילדים לחברה בע״מ זה להגיד להם במילים פשוטות ״אתם רואים את כל השפע? יום אחד זה יהיה שלכם, עכשיו אתם תתחילו בהכשרה שלכם עם הצוות שיש כאן, עם המנהלים השונים ותלמדו את הפוליטיקה של העסקים במדינה״.

 

בנוסף, להעביר עוסק מורשה זה על הנייר, כלומר אין פה מניות ואם מורישים עוסק מורשה למספר ילדים זה כבר יכול ליצור אתגרים משפטיים וכלכליים שיבואו לידי ביטוי בהתנהלות העסק העתידי.

כאשר אנחנו מורישים חברה בע״מ, אנחנו מעבירים מניות (לרוב ישנם שותפים או משקיעים שיש להם מניות באחוזים שונים ויכולות השפעה ברמות שונות לפי מס האחוזים, החוזים שנחתמו וכו).
דבר זה מפחית משמעותית את האתגרים הכלכליים והמשפטיים ובנוסף אתם יודעים בראש שקט שיש עוד אנשים שמקבלים החלטות בחברה וישמרו על בסיס העסק כפי שהוא היה במקביל להתפתחות העתידית לפי השינויים הגלובליים במשק.

 

*לכן תזכרו!* עוסק מורשה מביא לכם את העצמאות וההזדמנות להיות עצמאיים, חברה בע״מ מביאה לכם את האפשרות להשאיר מורשת שמי יודע, אולי יום אחד תכול בכל העולם ואף תונפק בבורסה.

עוד בקטגוריה

תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *