מודלים עסקיים חדשניים

מודל עסקי הוא האסטרטגיה של העסק להכניס כסף ולהפיק רווחים מהפעילות השוטפת.
מודל טוב מהווה גם את הבסיס לחיזוי העתיד ומימוש האסטרטגיה באופן הגיוני וברור והוא עונה על השאלותלמה העסק קיים? איך הוא אמור לפעול? כיצד הוא מכניס כסף? מה יהיו הרווחים שלו?

מודל עסקי הוא האסטרטגיה של העסק להכניס כסף ולהפיק רווחים מהפעילות השוטפת.
מודל טוב מהווה גם את הבסיס לחיזוי העתיד ומימוש האסטרטגיה באופן הגיוני וברור והוא עונה על השאלותלמה העסק קיים? איך הוא אמור לפעול? כיצד הוא מכניס כסף? מה יהיו הרווחים שלו?

היום יש הרבה מודלים עסקיים וככל ששוק העסקים מתקדם ומשתנה, כך גם המודלים.
היום נביא לכם מספר דוגמאות של מודלים עסקיים ונציג גם את המודל העסקי שאנחנו והלקוחות שלנו פועלים על פיו

 

1 – מודל Smart – לקיחת מוצר קיים או חדש ושילובו עם בינה מלאכותית וטכנולוגיה מתפתחת.
לרוב מודל זה לוקח מוצר קיים ומשנה אותו בצורה חדה ומהירה מאוד תוך הבאת ״פתרון חדש לשוק״ ללא פיתוח והמצאת הגלגל מחדש.
מודל זה מיושם לרוב ע״י  חברות ה״ביגטק״ (לדוגמא: אמזון, גוגל, פיסבוק ואפל) וסטארטאפים אשר נשענים עליו.
**יתרונות מרכזיים:

זירת הסטארטאפים מבוססי AI ומודל Smart מביאים את עצמם למצב בו הם יכולים לצמוח באופן לא מוגבל, כלומר אקספוננציאלי.

 

2 – כלכלת ההמוניםהישענות על צוות לפי דרישה ועל רכוש בבעלות הפרט ולא רכוש תאגידי או של החברה עצמה כמו Uber ו -Airbnb.
מודל זה נחשב ליחסית חדש ונכנס לשוק עם האפשרויות הטכנולוגיות שבהן אין תלות במיקום גיאוגרפי וניתן לתקשר עם הספקים, העובדים והלקוחות בצורה מהירה וקלה.

**יתרונות מרכזיים:

מודל רזה אשר מצמצם את סיכוני החברה בכך שהוא ממנף נכסים שאינו בבעלותה.
אינו דורש החזקת עובדים רבה.
מתאים את עצמו בצורה מהירה לסביבה משתנה במהירות.
אינו תלוי במיקום גיאוגרפי.

 

3 – תיווךממסחר לזירת מסחר:

פעם הייתם צריכים לרכוש את הסחורה שיכלה להיות החל מבתים ועד בובות בחמישה שקלים ומשם למכור אותן, זהו מודל שדרש השקעת הון ראשוני מאוד גבוהה והחזר ההשקעה שלו יכול לנוע ממספר חודשים ועד למספר שנים בנוסף לצרכי השוק שמשתנים גם הם במהירות.
מודל התיווך הוא דינאמי ומשתנה לפי צרכי השוק, הוא מתבסס על סחר חיצוני כאשר הסחורה אינה שלכם ואתם רק ״מתווכים״ בין המקור (הספק) לצד ג (הלקוח).
**יתרונות מרכזיים:
הוזלת עלויות פתיחת עסק.
אינו תלוי במיקום גיאוגרפי.
סיכונים כלכליים נמוכים יחסית.

 

4צמיחה אגרסיבית! מעוסק לחברה בע"מהמודל שלנו:

בניית תוכנית ותחזית עסקית שמתווה את קו העבודה ואת עמוד השדרה של כלל הפעילות בעסק

צבירת הון על ידי שיפור מסיבי ומהיר של מעמדי השיווק והמכירההון שישמש אותנו בטווח הקרוב/בינוני להשקעה ולהזנקת העסק בצורה מטאורית, כמובן על פי התוכנית והתחזית שעשינו.

**יתרונות מרכזיים:
אינו מחייב הון ראשוני גדול מהבית בהקמה העסק.

יוצר בידול משאר השוק כבר מתחילת השימוש במודל.

מודל לצמיחה אגרסיבית ומהירה יותר של העסק.

בשתי מיליםעסק על סטרואידים.

כאשר אנו עובדים בתצורה של קודם הזרמת כסף פנימה ורק אחרי זה להוציא אותו על הוצאות העסק ולא להפך, אנחנו תמיד נהיה במצב של צמיחהזינוק מטאורי.

יצירת מותג לטווח רחוק (יכול להגיע לעשרות שנים קדימה) – בניית אסטרטגית שיווק 360 מעלות שתהפוך את העסק שלכם לעסק שרוצים לקנות ממנו מוצרים כי הוא מותג.

פיתוח מעמדי מכירה מגוונים ומותאמים אישיתפיתוח סיסטם יצירת מעמדי מכירה שלא תלויים בעונתיות או במקרים של כוח עליון (דוגמא קורונה) וייצרו לכם מכירות באופן שוטף 24/7/365.

עוד בקטגוריה

תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *