חברה בע״מ יכולה להזדכות על יותר הוצאות מעוסק מורשה

בתור בעלי עסקים אנחנו יכולים להזדכות על הוצאות מסוימות אשר מוכרות כ״הוצאה בשביל יצירת הכנסה״, מה שבסוף שנה/חודש/חודשיים (תלוי בסוג העסק) אנו נוכל להזדכות עליהם ואנחנו נשלם רק על הרווח של בית העסק (הכנסההוצאה = רווח) ובכך נוכל להקטין את סך המיסוי אותו נצטרך לשלם לרשויות השונות במדינה.
*בעוסק מורשה וגם בחברה בע״מ אנחנו נזדכה על המע״מ באופן קבוע, לעוסק פטור אין זכות זאת.

 

בעוסק מורשה אנחנו יכולים להזדכות רק על ״הוצאה בשביל יצירת הכנסה״ אשר משתנה מתחום עיסוק אחד לשני (עסקים דיגיטליים יזדכו על דומיינים ואחסונים בעוד נגריות יזדכו על חומרי גלם כמו עצים) *אבל!* בחברה בע״מ אנחנו יכולים להזדכות על ״הוצאה ליצירת הכנסה אבל גם לצריכה פרטית״.

 

כלומראם רכשנו רכב הרשום על שמנו, אנחנו בעלי החברה אך העסק שלנו הוא בתחום הכושר ורוב המוצרים הם אפילו דיגיטליים, בתור עוסק מורשה אנחנו לא נזדכה על כך אבל בתור חברה בע״מ אנחנו נוכל להזכות משום שההוצאה היא גם לצרכי העסק אך גם לצרכיו הפרטיים של בעל העסק ואנחנו נוכל להזדכות בהתאם לרכב שנרכוש (תלוי במספר משתנים כמו: סוג רכב, שנת ייצור ועוד).
דוגמא: רכישת רכב בשווי 100,000₪ ע״י חברה בע״מ, יזכו אותנו בהוצאות ״פחת״ שנתיות של 15% בנוסף לכל ההוצאות הנלוות (ביטוח, תיקונים, ריבית של מימון שלקחנו לטובת הרכב ועוד).
כבר כאן חסכתם מעל 10,000 שקלים שהיו משולמים לרשויות השונות במדינה והפכתם אותם לכסף לשימושכם, מה שאי אפשר לעשות בתור אנשים פרטיים או בעלי עסקים מורשים.

 

עוד הוצאה חשובה מאוד המקשרת אותנו לפינה ״זהירות! מסוכן להיות עוסק מורשה״ היאהוצאה משפטית אשר קשורה לבית העסק.
כבר אנחנו יודעים שבמידה ויש תביעה מצד ג', בחברה בע״מ אנחנו מוגנים באופן אישי מכיוון שהתביעה היא על ישות נפרדת לחלוטין, אך גם מבחינת ההוצאות המשפטיות אנחנו יכולים לרשום אותם על החברה (הישות שנתבעת) ולקבל החזר על הוצאות משפטיות שעלולות לעלות בין עשרות למאות אלפי שקלים במצטבר (לפעמים אפילו יותר).

 

**לפני כל החזר מס יש להתייעץ עם רואה חשבון מוסמך.
**איננו יועצים פיננסים .
**המידע הוא על פי ניסיון רב שנים והיכרות מעמיקה עם תהליכי הקמה וניהול חברות בע״מ לעומת עוסקים מורשים.

עוד בקטגוריה

תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *