קבלת החלטות בחברה בע״מ: מה קורה אם…

אם כן או אם לא, זאת החלטה שהיא חד משמעית על עשייה או אי עשייה.
בתהליך הקמת החברה בע״מ שלנו וגם בהמשכיות והניהולה על בסיס יום יומי, אנחנו נמצא את עצמנו עומדים בסיטואציות, חלקן מורכבות וחלקן פשוטות, בהן אנו נצטרך לקבל החלטה שהיא מאוד חד משמעית אשר תשפיע על פעילות בית העסק שלנו.

 

קבלת החלטות בתחום העסקי, בשונה מהתחום האישי שלנו, תהיה חייבת להיות מבוססת מספרים, כלומר, כל צעד יהיה חייב להיות מותאם לדוחות הפיננסים, מצבה הכלכלי של החברה וה– ROI (החזר השקעהכמה אנחנו נשקיע לעומת כמה נרוויח).
במקרים אלו אנו נצטרך לשים את הרגש בצד, לבצע את אותה ההפרשה בין האישי לעסקי ולהיות ״דיפלומטים״.
**יהיו פעמים בהן לא רק אתם תשפיעו על תוצאות ההחלטה אלא גם השותפים ובמצב של ״תיקו״ אתם תצטרכו להשתמש בצד ג או לפעול על פי הסכם השותפיםראו בפוסט ״מיתוסים: זוג שותפים? חייבים לפתוח חברה בע״מ…״

 

לפני שתמשיכו לקרוא, תשאלו את עצמכם את השאלה הבאההאם להחליט לא לעשות, זאת גם החלטה?

 

הרבה פעמים, מרוב הרצון להתפתח ולהתקדם, חברות בע״מ מוצאות את עצמן בעשייה חדשה כל הזמן והכל כדי להראות התקדמות, בין אם לעצמם, לבעלי המניות או לעובדי החברה, אך זוהי טעות ענקית שעלולה להפסיד לכם הרבה כסף בהמשך הדרך

 

כאשר אתם, בעלי החברה, שותפים ומחזיקי מניות מוצאים את עצמכם בסיטואציה בה אתם צריכים להחליט החלטה של עשייה חדשה והתפתחות, לא תמיד ההחלטה תתקבל על פי נתונים בלבד אלא מרגש, מהסיבה שאתם באנרגיה גבוהה מאוד ונלהבים מהרעיון.
כאשר אנחנו נתקלים ברעיון שאנחנו אוהבים, הרגש שלנו אוטומטית עולה למעלה ויכול לקרות גם הפוך, לכן קבלת החלטה אתם תבצעו כאשר הרגש יורד לאחר הסתכלות ובחינה של מספרים.

 

פעמים רבות ההחלטה לא להיות בעשייה נוספת היא תהיה ההחלטה הטובה ביותר בשבילכם, במיוחד כאשר אתם עומדים בצומת דרכים קריטית וצריכים עוד צעד להתבוננות פנימה ובחינת כלל הדברים.

 

*תמיד תזכרו!*
החלטה טובה היא:

✔️מבוססת מספרים.

✔️ללא התערבות של רגש.

✔️מקדמת את כלל החברה בע״מ שלכם.

✔️מתבצעת ללא לחץ.

עוד בקטגוריה

תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *