התשתיות שהן חובה לכל עסק – מוצרים, שיווק, מיתוג, מכירות, פיננסים ושירות לקוחות.
כאשר אנחנו בתחילת הדרך של בית העסק שלנו ועוד בתהליכי עוסק פטור או מורשה, לרוב לא נוכל להרשות לעצמנו לבנות תשתיות מלאות ונבנה אותן בשלבים לפי סדר החשיבות, *אבל!* כאשר אנחנו פותחים חברה בע״מ, אנחנו חייבים תשתיות מלאות לבית העסק שמתחילות בשיווק – הלב והריאה של הבאת לקוחות ויצירת הכנסה להעסק שלנו.
בפוסטים הקודמים עברנו על מיתוג מלא, הכנסת הנהלת חשבונות לבית העסק, הגנות משפטיות ועוד, אך היום אנחנו נתרכז בטעות קריטית שרוב בתי העסקים בכלל לא מודעים אליה ונדבר על מהו שיווק, מהן התשתיות הדיגיטליות המלאות וכיצד אנחנו מתעלים אותן עבור הגדלת ההכנסה שלנו.
שיווק = השלב הראשוני שבו אנחנו חושפים את בית העסק שלנו ללקוחות פוטנציאלים במטרה להעביר אותם לתהליך מכירה, במידה ואנחנו לא נשווק, אנחנו לא נפיץ את הבשורה של בית העסק שלנו וכך לא משנה כמה המוצר שלנו קריטי ללקוחות ולמשק, אף אחד לא ידע עליו.
ישנם שני סוגים של שיווק:
כל חברה בע״מ חייבת שתהיה לה את כלל התשתיות, הממומנות והאורגניות, שיכללו את הנכסים הדיגיטליים הבאים:
** רבים מבתי העסקים אינם פועלים עם מערכות CRM לניהול לידים ואיסוף מידע מלקוחות ומתעניינים.
מערכות CRM מייצרת לנו בקלות – איסוף מידע, שימור לקוחות, אינטגרציה עם האתר, היסטוריית התקשרות עם לקוח, דוחות סטטיסטיים ועוד.
התשתית הדיגיטלית צריכה להפנות את כל התנועה ל CRM, כדי שנוכל לרכז את הפעילות למקום אחד.
** בהמשך נדבר כיצד אנחנו לוקחים את כל התשתיות ומביאים אותן לידי ביטוי באסטרטגיה מדויקת ונכונה.