מיקוד באסטרטגיות מיסוי – לעיתים מניב יותר משיווק

התחלנו! ובפינתנו הראשונה ולדעתנו מהחשובות ביותרמיסים.
אנחנו פוגשים כמות אדירה של עוסקים מורשים שמרוויחים 30 עד 150 אלף שקל בחודשוכמו כל בעלי העסקים, הם רעבים לצמיחה נוספת.
חלקם "רעבים" אבל תכלס לא עושים עם זה כלום, וחלקם יוזמים הרבה פעולות אקטיביות כדי לצמוח.
רוב העסקים האלה עובדים על סיסטמים קיימים אצלהם בעסקולכן המהלכים האגרסיביים שהם בדרך כלל עושים על בסיס קבוע הם מהלכים שיווקים.
משקיעים עוד ועוד כסף במיתוג, שיווק ופרסום כדי לייצר עוד לידים באופן טבעי על פי יחסי ההמרה אצלהם בעסק מייצרים עוד הכנסה ועוד רווח.

 

כמות העסקים שישבנו איתם והוכחנו להם שאם הם ישבו עם יועץ מס מקצועי / יקימו חברה בע״מ זה יהיה ״הקמפיין״ הכי משתלם שהם אי פעם ישיקו עד היום היא אדירה (האחד לא מחליף את השניפשוט לפעמים הפתרון של החברה בע״מ או התייעלות מיסויית הוא ברור כשמש).

 

נכון שאפשר להשקיע עוד 5,000 ש״ח או 10,000 ש״ח בחודש כדי לייצר עוד 20-60 אלף ש״ח מחזור חודשי (אחוזי הרווח משתנים מעסק לעסק).
אבל, יש משהו שרוב בעלי עסקים שוכחים מרוב שהסטטוס קוו כל כך מוטמע בנומיסים זו ההוצאה הגדולה ביותר שיש לעסק (כשהוא יוצא מהעסק הזעיר).
ועוד משהולכסף אין צבע. כסף לא זוכר מאיפה הוא הגיע, ולאן הוא הולך.
הוא לא יודע כמה הזעתם עבורו והוא לא יודע אם הוא היה כסף פסיבי או אקטיבי.
בזיעה, במאמץ, בקלות, דרך קמפיין אינסטגרם או פייסבוק, במכירה טלפונית, ללקוחות ישראליים או לקוחות בינלאומיים, באונליין או פרונטלי, דרך מוצר זול או ממכירה של מוצרי פרימיום.
בסוףהכל מסתכם לכדי מספרים שנכנסים לחשבון בנק.
הכל אותו דבר.

 

אז אם מיסים זו ההוצאה הכי גדולה שיש לעסק ולכסף אין צבעהאם יכול להיות שההשקעה בידע ופעולות אקטיביות לצמצום ושליטה על המיסוי בעסק יכולה להרוויח לפעמים יותר משיווק?
אם אתם לא עושים את זה בכלל היום, או מבינים בזה באופן כללי ומרוויחים מעל 20+ אלף שקל בחודשכמעט באופן חד משמעי התשובה תהיה כן.
הרי אתם במינימום משלמים 25% מס (ואם לוקחים בחשבון מע״מ, מס הכנסה, אופטימיזציה לשכר שנמשך אליכם לכיס ולשכר שנשאר בעסק כשאתם חברה בע״מאנחנו מדברים על מעל 50% מס).
זו ההוצאה הגדולה ביותר שלכם.
איך מתייעלים?

 

לפעמים במקום להשקיע כסף בדברים שיגרמו לכם למאמץ רב יותר כמו שיווק או שמטרתם להכניס עוד לידים ולנפח את המחזור, נכון להשקיע במנהלת משרד שתעזור לכם לאסוף חשבוניות בזמן ולא לפספס את הדיווח על הוצאות שמצמצם את נטל המיסוי.
לומדים לבקר על הנהלת החשבונות בעסק כדי שדיווחי המע״מ שלכם יהיו תקינים (כמה פספוסים מצאנו שם לאורך השנים….).
לדעת אילו דוחות לבקש מרואה החשבון שלכם כדי לדעת איך אתם עומדים ולעשות אופטימיזציה מבחינת השקעות בעסק ביחס לרווח.
להבין מהם הזמנים הנכונים להשקיע יותר בעסק, אילו השקעות לבצע ומהם הזמנים הנכונים למשוך יותר כסף הביתה.
להקים חברה בע״מ בזמןולא להמתין עם זה כמו הרבה מאוד עסקים שפגשנו, שפשוט ״לא חשבו על זה״ ואיבדו הרבה מאוד כסף שיכול ללכת לצמיחה של העסק במקום למיסים מיותרים.

 

*שימו לבבזינוק מטאורי איננו יועצי מס ומנהלי חשבונות, יש להתייעץ עם אנשי מקצוע מוסמכים לפני קבלת החלטות בנושאים האלו.

עוד בקטגוריה

תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *