מה עדיף לי – לממן את העסק מההון שלי או לקחת הלוואה?

כשאנחנו מקימים עסק אנחנו חייבים להשקיע בו סכום כסף התחלתי כדי ״להניע״ את הפעילות עד שנבסס מותג בשוק ונייצר תזרים מזומנים ורווחיות שתאפשר לכם להתקיים ולהגדיל את העסק בצורה נכונה, תוך פיתוח תשתיות מבוססות מספרים ותכנית לשנים הקרובות.

 

השאלה הגדולה שבאה בעקבות כך היאהאם עדיף לנו לשים כסף מהכיס הפרטי שלנו או לממן אותו מהלוואה של גורמים חיצוניים (בנקים, חברות הלוואה חיצוניות ועוד).

 

בואו ניקח דוגמא על תחום הנדל״ן.
כאשר אנחנו קונים דירה להשקעה וממנפים אותה לנכס מניב, אנחנו ב-80% ויותר מהמקרים לא נשים בעצמנו כסף מזומן מהסיבה שבתחזית העסקית הנכס, כלומר, הדיירים, משלמים את המשכנתא (ההלוואה שלקחנו).
אם רכשנו דירה במיליון וחצי שקל ולקחנו משכנתא של מיליון שקל עם החזר חודשי של כ-5,500 ש״ח (550 ש״ח בערך על כל 100,000 ש״ח) אנחנו נרצה לוודא שהשכירות עומדת לפחות על 6,000 ש״ח.
במקרה כזה, אנחנו לא באמת ״משלמים״ על הדירה באופן חודשי (מלבד ההון הראשוני) אלא השכירות של אנשים אחרים (משכירים) משלמים בשכירות שלהם על הנכס ואנחנו אמנם עם רווח תזרימי קטן כל חודש ורווח יחסית גדול של כ-50% עם החזר הקרן במשכנתא, ובכךהנכס משלם את עצמו, מכסה את ההלוואה שלקחנו עליו (משכנתא) ומניב לנו רווח תזרימי ורווח כלכלי כל חודש.

 

כך אנחנו צריכים להתייחס לעסקכל עוד אתם מתייעצים עם בעלי מקצוע מוסמכים, יש לכם תוכנית ותחזית עסקית *פסימית מאוד* ומקבלים הצעה למימון בהחזרים נמוכים עם ריביות משתלמות, אין היגיון בלהשקיע מהכיס הפרטי שלנו ואנחנו נרצה שהמותג שנבנה ישלם על עצמו.

 

** ברגע שאתם תשימו כסף מהכיס הפרטי, *בדרך כלל (נכון לרוב האנשים מהניסיון שלנו, כמובן שלא לכולם)* התודעה שלכם תהיה ״לחוצה״ כי זה בדרך כלל כרית הביטחון שלכםודבר זה יכול להוביל לשיקול דעת שאינו נכון לעסק וירחיקו אתכם מבניית מותג כמו שצריך והכי גרועת יגרמו לכם לעשות פעולות קצרות טווח.
אפילו כשתעלו על הטלפון למכור, הלקוחות ירגישו שאתם לחוצים לכסף.
זה יכול לקרות לכם גם אם תקחו מימון אבל העובדה שמימון פרוס לזמן ארוך (מאוד) מאפשר לכם לבצע הרבה מאוד פעולות על מנת להחזיר את ההשקעה.

 

דוגמא:
נגיד ולקחנו הלוואה של 100,000 בפריסה ל-5 שנים, עלות הריבית הסופית של הלוואה היא 15% (15,000 ש״ח) – ההחזר החודשי הממוצע שלכם יעמוד על 1,900 ש״ח.
בתחזית העסקית הפסימית שלכם העסק צפוי להרוויח בממוצע עד 10,000 ש״ח בשנה הראשונה, 20,000 ש״ח בשנה השנייה, 30,000 ש״ח בשנה השלישית ו-40,000 ש״ח מהשנה הרביעית והלאה.
ב-4 חודשים הראשונים, העסק צפוי לא להכניס וב-4 חודשים נוספים הוא מתחיל להרוויח כ-10,000 ש״ח בחודש.
אז אין ספק שב-4 חודשים הראשונים ״הקרבתם״ מהתזרים שלכם 1,900 ש״ח בחודש כלומר 7,600 ש״ח לאורך התקופה.

 

ולאחר מכןהעסק מתחיל לשלם על עצמו ולהחזיר את ההשקעה לאט לאט.
יקח לכם שנה להחזיר את ההשקעה על ההלוואה שלקחתם.

 

שימו לבבמידה ואין לכם שליטה על הידיים שלכם, אתם לא יודעים לעבוד לפי תוכנית, אתם מפחדים, אתם חושבים לעשות את המהלך הזה לבד או כל סיבה כזו או אחרת שמדאיגה אתכם
אנא אל תבצעו מהלך מהסוג הזה.

 

מתלבטים על הצעדים הבאים שלכם להגדלת העסק? תשלחו לנו הודעה פרטית עכשיו עם שם מלא וסוג העסק.
גילוי נאות: בזינוק מטאורי איננו יועצים כלכליים מוסמכים, ולכן יש להיוועץ עם אנשי מקצוע מוסמכים לפני נקיטת צעדים מהסוג הזה.

עוד בקטגוריה

תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *