ערבות אישית בבנקים – ״הרמת מסך״ תאגידית

אחת מהסיבות לפתיחת חברה בע״מ מעבר להיותנו בעלי עסק אשר מנהלים אופרציה בסדרי גודל גדולים מאוד, הגנות משפטיות ופוטנציאל הכנסות גבוה היאלהגן על עצמנו, מבחינה משפטית ומבחינה פיננסית.

אחת מהסיבות לפתיחת חברה בע״מ מעבר להיותנו בעלי עסק אשר מנהלים אופרציה בסדרי גודל גדולים מאוד, הגנות משפטיות ופוטנציאל הכנסות גבוה היאלהגן על עצמנו, מבחינה משפטית ומבחינה פיננסית.
חלק ממהות הקבוצה היא לדבר על הגנות משפטיות שחברה בע״מ מעניקה לנו תוך מתן דוגמאות מכלל העסקים שחברים בקבוצה זאת, אך היום אנחנו נדבר על הרמת המסך התאגידי וההתחייבות האמיתית שלנו מול המוסדות הפיננסים.

 

נחזור להגנה הפיננסיתחברה בע״מ נועדה בין היתר כדי למנוע את האחריות האישית הכלכלית של בעלי החברה על חובותיה של הישות המשפטית, אך כיום נהוג למרות זאת, בעת פניה לבנק לצורך קבלת אשראי, להביא ערבות אישית של בעלי המניות וזה ישמש את הבנק כבטוחה לקיום התחייבויותיה של החברה, כך שאם תגיע למצב שהיא לא תוכל לפרוע אותם (פשיטת רגל), הבנק יממש את הערבות עליה חתמו בעלי המניות.

מה נוכל לעשות כדי לצמצם סיכון זה? ישנם כמה צעדים פשוטים ובסיסיים שכל בעל עסק אשר מקים חברה בע״מ חייב לעשות בעת פתיחתה והן:

1 – להיוועץ עם עורך דין מומחה לפני חתימת ערבות מול הבנק על מנת לצמצם סיכונים עתידיים.

2 – שותפיםבמידה ויש לכם שותפים, בהסכם השותפים חייב להיות סעיף במקרה זה אשר יגן עליכם במידה ובעת פירעון החוב מישהו ״יחליט להתנער״ מהמצב ותשארו אתכם לבד.

3 – תוכנית וחזית עסקיתלפני היציאה לדרך אתם חייבים לבנות תכנית עסקית ולגלם את כולה בתוך התחזית. דבר זה יביא לכם גם יתרון משמעותי מול הבנק מהסיבה שאתם באים עם תחזית ומספרים ולכן היחס אליכם יהיה יותר רציני מה שיביא לסיכוי תנאים טובים יותר וגם אתם תהיו מוכנים מבחינת מספרים לאן החברה הולכת ומה המצבים האופטימיים, הריאליים והפסימיים.

4 – הנהלת חשבונות ומעקב אחר דוחות תזרימיים ורווחי הוןאחת הבעיות הגדולות ביותר של חברות כפי שאפשר לנחש זהו תזרים המזומנים שלה ולכן אתם תמיד חייבים להיות על הדוח ולהיות מוכנים למצב שבעסקים מסוימים יכולים להיות חודשים שבוצעו המון מכירות אך תזרים המזומנים קטן מהוצאות החברה, מצב זה נגרם ע״י קבלת תשלומים בפריסות כאלה או אחרות דרך כרטיסי אשראי, צ'קים ועוד.

 

5 – רווחים אשר נמצאים בתוך החברה ימשכו בצורה חכמה ותמיד יהיה ביטחון לחודשים שבהם החברה תצטרך מזומנים.

 

6 – חתימה על ערבות מוגבלת בסכום! האם זה אפשרי ואיפה כן נותנים זאת? על כך נדבר בשבוע הבא.

מה קורה במידה ואחד השותפים למרות הסכם אשר מכסה על סעיף זה אינו מסכים לשלם חוב?
הבנק עדיין ידרוש את מלוא הכסף ולכן אתם תצטרכו לשלם כדי להימנע ממצבים לא נעימים של עיכולים וכו, אך במקביל תוכלו לתבוע את החתום הנוסף על החוב כאשר, ככל הנראה שיפסקו לטובתכם, אבל עד שתראו את הכסף בחזרה יעברו מספר שנים.
**ערבות בנקאית לרוב תכלול סכום כספי נזיל של החותמים (פיקדון או חיסכון) אשר נסגר בבנק למשך תקופת הערבות מבלי שהחותמים יוכלו להשתמש בו.

עוד בקטגוריה

תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *