סיכון או מסוכן?

כשאנחנו רוצים לבצע את המעבר בין עוסק מורשה לחברה בע״מ אנחנו צריכים לעשות הרבה צעדים שיש בהם מידה רבה של סיכון, חלקם בעלי סיכון גבוה יותר וחלקם בסיכון נמוך אך חייב להתחשב בהם באופן מלא.

כשאנחנו רוצים לבצע את המעבר בין עוסק מורשה לחברה בע״מ אנחנו צריכים לעשות הרבה צעדים שיש בהם מידה רבה של סיכון, חלקם בעלי סיכון גבוה יותר וחלקם בסיכון נמוך אך חייב להתחשב בהם באופן מלא.

 

ולכן, קריטי שנדע לזהות את ההבדל בין סיכון בריא והגיוני שאנחנו מוכנים לקחת על עצמנו, לבין פעולה מסוכנת.
התפר ביניהם בדרך כלל הוא דק מאוד ולצערנו מהלכים מסוכנים ולא מחושבים כמו שצריך כשאתה גדליכולים להביא לקריסה שלך במהירות שיא.

 

כשההתנהלות כלכלית שלכם מדויקת, התשתיות העסקיות שלכם בנויות כמו שצריךבדרך כל תוכלו לחזות כמעט כל צעד שאתם עושים.
אתם תוכלו במינימום לחזות (באופן אופטימי, פסימי וריאלי) את התוצאות שהוא יביא או את ההפסדים שאתם עלולים להיתקל בהם.
רוב הזמן, כשאתם מתנהלים נכון וזהיר אך אגרסיבי מספיק כדי לצמוח, גם את ההפסדים אתם יכולים לעצור בזמן כי זה תוכלו להסתכל לעתיד ולהבין שאתם בדרך לשם.

 

כשאין לכם תוכנית עסקית אסטרטגית, אין תחזית כלכלית שנתית, אין תשתיות עסקיות חזקות וכל העסק נשען על הכתפיים העייפות שלכם או על עובדים לא מנוסים אשר לא רתומים לעשייה עצמה ואין לכם אף בעל מקצוע שיודע לייעץ לכם בצורה הנכונהבעיניי אתם נמצאים בסיכון גבוה מאוד אפילו בלי להתכוון לכך.

זה מתבטא לרוב בצעדים מאוד קיצוניים ומהירים מדי שמאחוריהם יש ״השערות״ ו״חלומות״ שזה בעצם ההפך הגדול ביותר ממספרים מבוססים.
וכך, כל מנגנון קבלת ההחלטות שלכם לא יהיה חד מספיק כדי להביא אתכם לצמיחה אגרסיבית.

מה יקרה כשאתם לא מסודרים מספיק?

אופציה ראשונהההחלטה שקיבלתם לא מצליחה אבל אתם מגלים את זה רק בדיעבד ואז אתם מבינים שהפסדתם הרבה כסף, זמן ואנרגיה.

אופציה שנייההצעד אותו עשיתם הצליח אבל, בגלל שלא הייתם מסודרים, לא ידעתם למנף אותו בצורה הנכונה ביותר וכך ״הרווחתם״ רק אחוזים מינורים.


**אם הרווחתם 10,000₪ מתוך פוטנציאל מבוסס מספרית של 40,000₪ – אתם בהפסד של 30,000₪ – זאת חשיבה אמיתית של בעלי עסקים גדולים.

עוד בקטגוריה

תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *