למה לא להקים חברה בע״מ בדצמבר וגם לא בנובמבר?

את החשיבות להקמת חברה בע״מ ומעבר אליה אנו כבר יודעים, אך מה התזמון הנכון ביותר לכך? מעבר לגובה הרווח החודשי, ישנם גם את חודשי השנה אשר משחקים תפקיד במשוואה.

את החשיבות להקמת חברה בע״מ ומעבר אליה אנו כבר יודעים, אך מה התזמון הנכון ביותר לכך? מעבר לגובה הרווח החודשי, ישנם גם את חודשי השנה אשר משחקים תפקיד במשוואה.

במדינת ישראל, כאשר אנו מקימים חברה בע״מ, אנו נצטרך לשלם מספר אגרות לרשויות, חלקן חד פעמיות וחלקן קבועות.
כאשר אנו פותחים חברה בע״מ, אנו נאלץ לשלם אגרה חד פעמית בסך 2,600 ש״ח על פתיחת העסק ורישומו (נכון לשנת 2024).
בנוסף, ישנה אגרה קבועה לכל החברות בע״מ – ״אגרה שנתית״ אשר משולמת בינואר, כלומר, בתחילת שנה ללא קשר לתאריך פתיחתה, זאת אומרת  שאם הקמתם את החברה שלכם במרץ 2023 או בספטמבר 2023, עדיין תשלמו בינואר 2024 את האגרה השנתית.

 

בחודשים הראשונים של פתיחת החברה בע״מ שלנו, אנו נפגוש מספר הוצאות ״אקסטרה״ בנוסף למה שאנחנו רגילים בעוסק פטור/מורשה.

תשלומים חדשים (או הגדלת תשלום קיים) בדמות עורך דין, רשויות המדינה, מנהלת חשבונות ורואה חשבון יתווספו להוצאות הקבועות שלנו ולכן צריך להתניע בהגדלת המחזור והרווחיות בהקדם האפשרי מרגע הקמת החברה על מנת לאזן את הרווח החודשי שהגענו איתו מהעוסק שלנו.

 

מטרת ההתנעה היא לייצר הכנסות קבועות ומעבר לכךלייצר רווחים בסקיילים גבוהים וקבועים תוך בניית תזרים מזומנים יציב אשר יאפשר לנו להרחיב את בית העסק שלנו ולפתח אותו תוך כדי החודשים הראשונים של החברה וכמובן גם לטווח הרחוק.

 

לכן, בחודשים הראשונים נרצה להימנע מכמה שיותר הוצאות שאנחנו יכולים כדי לאזן את שורות הרווח מול ההפסדאם פתחנו בדצמבר את החברה שלנו, אנחנו נשלם את אגרת פתיחת חברה בע״מ ובינואר נאלץ לשלם גם אגרה שנתית, מצב זה יביא אותנו לכך שהחברה רק בתחילת דרכה וכבר נפרדנו מכמה אלפי שקלים שעם תכנון נכון היינו חוסכים/יכולים להשקיע בצורה חכמה יותר בעסק בצורה מניבה.

 

בנוסף, חשוב לזכור! על פי סקר צרכנים, חודשי החורף (דצמבר, ינואר ופברואר) הם החודשים ״הזולים״ ביותר למשק, כלומר אלו חודשי ״הסייל״ הגדולים בהם כל החברות מורידות את המחירים שלהם ולכן גם המוצרים שנוציא, יצטרכו להיות נמוכים עוד יותר ולהתאים את עצמם לשוק החדש שרק נכנסו, לרוב ללא היכרות מוקדמת של לקוחות קיימים.
** עקב חודשי הסיילים ישנו פרסום אגרסיבי בזמנים אלו, לכן עקב עליית הביקוש כלל מחירי הפרסום עולים והספקים שלכם ידרשו יותר כסף בעוד ההיצע ללקוחות שלכם יהיה זול מבדרך כלל, מה שיוביל לרוב להפסדים בחברה מתחילה.

 

לסיכום, סוף מעשה במחשבה תחילה יוביל אותנו להקמה חכמה ובריאה לטווח הקרוב, הבינוני והרחוק.

עוד בקטגוריה

תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *