עסק שרוצה לגייס הון יכול לעשות זאת ב-90% מהמקרים רק על ידי המבנה התאגידי של חברה בע״מ

כאשר אנחנו מקימים עסק כמו סטארטאפ, אשר נשען על סבבי גיוס ומופעל לפי כספים של משקיעים חיצוניים, אנחנו נצטרך להביא משהו למשקיע, שמן הסתם הוא נבון והוא לא מפזר את הכסף ללא תמורה.

כאשר אנחנו מקימים עסק כמו סטארטאפ, אשר נשען על סבבי גיוס ומופעל לפי כספים של משקיעים חיצוניים, אנחנו נצטרך להביא משהו למשקיע, שמן הסתם הוא נבון והוא לא מפזר את הכסף ללא תמורה.
לרוב, סיבובים אלו דרושים בעסקים, אשר צריכים הרבה מאוד כסף ואינם רוצים לעשות זאת דרך מוסדות פיננסים כמו בנקים ולקחת הלוואות לשם פתיחת העסק, זוהי דרך חכמה מאוד להכנסת כסף לפעילות והתפתחות החברה בצורה מסיבית.

 

לרוב, משקיעים ירצו ״נתח״ מהעסק, כלומר מניות אשר אותן יוכלו לממש גם כבעלי החלטות בפעילות העסק (לדוגמאהצבעה על יציאה להנפקה או פעולות עסקיות נוספות), גם יוכלו להחזיר את ההשקעה שלהם ואף למשוך רווחים מהחברה לפי מספר המניות אותן רכשו (דיבידנדים).

 

לכן, אם אנחנו כרגע עוסק פטור, איננו יכולים לבצע סבב גיוס מהסיבה שאין לנו ״מניות״ להביא בתמורה לכסף של משקיעים, ב-90% מהמקרים הדרישה המקובלת היא מניות וחלקים מהעסק שיחזירו את עצמכם בהמשך בתמורה להשקעה כספית.

 

ישנם עסקים נוספים אשר עושים סיבובי גיוס גם לאחר מספר שנים של עבודה, הם אינם חברות סטארטאפ או חברות טכנולוגיות אך בעזרת הכנסת שותפים, כלומר, בעלי מניות בחברה (ניתן גם למכור 2 מניות), ובכך החברה יכולה להכניס כסף נוסף ויחסית מהיר וזול לתוך עצמה להרחבת הפעילות או אפילו יציאה מחובות כלכליים למוסדות פיננסים כגון בנקים ומקורות מימון חיצוניים

 

** כן ניתן להשקיע בעסק שהוא אינו חברה או ללא תמורה של מניות, זה פחות נפוץ אך ישנם משקיעים אשר מבצעים זאת.

*** חישוב מניהחישוב של מניה בחברה פרטית שאינה מונפקת ומתנהלת מול רשויות ניירות הערך יכולה להיקבע ע״י בעלי החברה או בחישוב של סך הנכסים אל מול התחייבויות והון עצמי או בהערכות של שווי החברה עצמה.

עוד בקטגוריה

תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *