יועצים עסקיים שעיקר הלקוחות שלהם הם לקוחות במשבר – יכול להיות מסוכן…

ראינו שרבים מכם יועצים עסקיים וזה מעולה, השוק באמת צריך עוד ועוד בעלי מקצוע שמבינים מה עסק צריך לעשות כדי להיות מצליח וזה גם תחום העיסוק שלנולקחת עסק מהמצב הקיים למצב הרצוי שלו בו הוא מרוויח הרבה יותר ו/או עובד פחות ומצליח לפקח על העסק.

ראינו שרבים מכם יועצים עסקיים וזה מעולה, השוק באמת צריך עוד ועוד בעלי מקצוע שמבינים מה עסק צריך לעשות כדי להיות מצליח וזה גם תחום העיסוק שלנולקחת עסק מהמצב הקיים למצב הרצוי שלו בו הוא מרוויח הרבה יותר ו/או עובד פחות ומצליח לפקח על העסק.
*** חשוב להדגיש כי התחום בימינו נחשב ליחסית ״אפור״ מהסיבה שאין רגולציה כמו בתחומים אחרים ולכן ישנם המון יועצים עסקיים כיום שלא ״הקדימו את המועד״ והיו בעלי עסקים כהקדמה להיותם יועצים עסקיים, אין להם ניסיון עסקי אמיתי ולכן יש להיזהר מכך בין אם אתם יועצים עסקיים בעצמכם ובין אם אתם לוקחים ליווי.

 

בתור בעלי עסקים ויועצים עסקיים אנחנו כבר יודעים שייעוץ עסקי זה לא רק התעסקות בבניית מוצרים או שיווק אלא להשקיע במכלול העסקי הרחב ולכך דרוש במרבית המקרים הון ראשוני.

 

אך מה קורה כאשר קלטתם אליכם לליווי לקוח במשבר ולמרות שעשיתם הכל ״לפי הספר״ הוא הפסיד כספים או אפילו סגר את העסק בהפסדים כלכליים גדולים אף על פי שעבד לפי העצות שלכם?

 

במקרה כזה ברמה התיאורטיתהלקוח יכול להגיש תביעה לבית משפט ולהאשים אתכם, לטעון כי התזרים שבניתם איתו והפעולות שהנחתם אותו לבצעהם אלו שהביאו לקריסה כלכלית או אף לטעון כי אתם *שכנעתם* אותו לקחת הלוואות.

מעבר לפגיעה במוניטין שלכם והשקעת זמן מסיבית סביב הדבר הזה (בתי משפט אורכים הרבה מאוד זמן בישראל), אתם עלולים להפסיד הרבה מאוד כסף ולפגוע בעסק שלכם וגם בחיים הפרטיים.

 

*איך אתם יכולים להימנע מכך?*

 

1 – תתעדו הכל! כל פגישה שיש לכם עם הלקוח, התכתבויות ושיחות טלפוניות מוקלטות וכך במידה ויהיו טענות כלפיכם, תוכלו להציג את הצד שלכם בקלות רבה ולא תמצאו את עצמכם בבית משפט כאשר המילה שלכם היא נגד המילה של התובע.

 

2 – אתם לא יועצים פיננסים, פנסיונים או יועצי השקעותכתבו זאת בכל מקום ודאגו שיהיה לכם חוזה עבודה איכותי עם גילוי נאות שבוצע על ידי עורך דין מסחרי!
אם המלצתם ללקוח להשקיע כסף, לקחת הלוואה, אתם חייבים להדגיש כבר בהסכם (הצעת מחיר, שיחת תחילת עבודה ותיאום ציפיות) כי אינכם מוסמכים כיועצים פיננסים ולכן כל הצעה היא בגדר הצעה ויש להיוועץ עם אנשי מקצוע בנוסף.

 

3 – נהלים ותיאום ציפיותכבר בהצעת המחיר בשיחה הראשונית תתאמו ציפיות בין הלקוחות, פעמים רבות לקוחות רוצים לראות תוצאות תוך שבוע או לא עושים את המטלות הנדרשות ומופתעים מדוע הם לא התקדמו ולכן תאמו ציפיות גם אם זה ידרוש מכם עוד חצי שעה של שיחה וכתבו נהלים ברורים עליהם גם אתם וגם הלקוח חתומים.

 

4 – חברה בע״מ היא ההגנה המשפטית הטובה ביותר עבורכם.

 

**משימה! בין אם אתם עוסקים בייעוץ עסקי או בכללי בעלי עסק מורשה, עברו על ספרי הנהלים שלכם ובנו לעצמכם נוהל תיאום ציפיות עם הלקוח, כך גם אתם וגם הלקוחות תהיו בראש שקט וכל אחד מכם ידע מה מצופה ממנו.

עוד בקטגוריה

תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *